Victoria de DBC 1º Nacional, derrotas del Senior Femenino y Masculino Preferente. / Victoria de DBC 1r Nacional, derrotes del Sènior Femení i Masculí Preferent.

SENIOR MASCULINO 1º NACIONAL: DBC SUMA 82-65 CBI ELCHE

Importante victoria del equipo Senior Masculino 1º Nacional DBC SUMA en un día en el que no valía otro resultado para seguir ascendiendo en la clasificación, acercándonos al grupo que lucha por entrar en las eliminatorias de ascenso a Liga EBA.

CBI Elche pese a llegar a Denia en la cola de la clasificación, hizo un excelente partido dando muestra del nivel de exigencia de esta liga que requiere dar siempre el 100% en pista para aspirar a sumar triunfos.

El partido empezó y terminó con un ritmo enorme de juego.

Ambos equipos aceptaron defender al máximo y ser después directos al aro, haciendo que el juego resultara muy atractivo para el una vez más numeroso público que se dio cita en el pabellón de la avenida Joan Fuster.

Seis puntos de margen fue la tónica sobre la que se movió el marcador a lo largo de tres cuartas partes del encuentro, favorable a los de Eduardo Clavero. Por dos veces amenazaron con marcharse con diferencias mayores, pero unas veces por errores propios y otras por la insistencia de los ilicitanos, se volvía de nuevo al mismo margen de puntos.

Sería entre el final del tercer periodo y el comienzo del cuarto cuando los visitantes lograron acercarse a un máximo de dos puntos de distancia haciendo saltar las alarmas en el banquillo local.

La reacción de DBC SUMA no se hizo esperar.

Redoblaron esfuerzos en defensa dejando anotar únicamente siete puntos más a los visitantes en los ocho minutos restantes del encuentro, al tiempo que aumentaron de manera exponencial su producción ofensiva sentenciando el encuentro de manera definitiva.

Llegan ahora tres semanas de descanso por el parón Navideño antes de recibir el 13 de enero la visita de CB Benidorm, otro enfrentamiento decisivo en el camino de nuestro equipo que parece haberse reencontrado a sí mismo en las últimas jornadas.

 

 

 

SÈNIOR MASCULÍ 1r NACIONAL: DBC SUMA 82-65 CBI ELX

Important victòria de l’equip Sènior Masculí 1r Nacional DBC SUMA en un dia en què no valia un altre resultat per a continuar ascendint en la classificació, acostant-nos al grup que lluita per entrar en les eliminatòries d’ascens a Lliga *EBA.

CBI Elx malgrat arribar a Dénia en la cua de la classificació, va fer un excel·lent partit donant mostra del nivell d’exigència d’aquesta lliga que requereix donar sempre el 100% en pista per a aspirar a sumar triomfs.

El partit va començar i va acabar amb un ritme enorme de joc.

Tots dos equips van acceptar defensar al màxim i ser després directes al cércol, fent que el joc resultara molt atractiu per a l’una vegada més nombrós públic que es va donar cita en el pavelló de l’avinguda Joan Fuster.

Sis punts de marge va ser la tònica sobre la qual es va moure el marcador al llarg de tres quartes parts de l’encontre, favorable als d’Eduardo Clavero. Per dues vegades van amenaçar de marxar-se amb diferències majors, però unes vegades per errors propis i altres per la insistència dels il·licitans, es tornava de nou al mateix marge de punts.

Seria entre el final del tercer període i el començament del quart quan els visitants van aconseguir acostar-se a un màxim de dos punts de distància fent saltar les alarmes en la banqueta local.

La reacció de DBC SUMA no es va fer esperar.

Van redoblar esforços en defensa deixant anotar únicament set punts més als visitants en els huit minuts restants de la trobada, al mateix temps que van augmentar de manera exponencial la seua producció ofensiva sentenciant la trobada de manera definitiva.

Arriben ara tres setmanes de descans per l’aturada Nadalenca abans de rebre el 13 de gener la visita de CB Benidorm, un altre enfrontament decisiu en el camí del nostre equip que sembla haver-se retrobat a si mateix en les últimes jornades.

 

 

SENIOR FEMENINO AUTONÓMICO: SAN BLAS 50-40 DBC

Derrota del Senior Femenino en su visita a CB San Blas de Alicante en un encuentro que podía ser clave para subir posiciones en la tabla y acercarnos a la parte alta, en el año de nuestro estreno en la categoría Autonómica.

Empezamos sin la suficiente intensidad y lo pagamos caro porque las locales adquirieron en el primer cuarto una diferencia de diez puntos, que supieron después administrar a lo largo del partido.

Nos costaba dominar el rebote y en ataque nos encontramos una cerrada defensa zonal los cuarenta minutos del choque, que nos acabó creando más problemas de los debidos.

La falta de puntería desde el triple y los bajos porcentajes bajo su canasta, unido a su presión en la subida de balón que nos impedía dar ritmo al juego, fueron demasiado obstáculo para que consiguiéramos entrar definitivamente en el partido, haciendo inútil todos nuestros intentos de remontarlo.

No obstante, hay que felicitar a las jugadoras por el esfuerzo hecho para la disputa de este encuentro en hora intempestiva y sin las condiciones mínimas que se deben exigir a los clubes anfitriones para albergar partidos de competición oficial.

 

 

SÈNIOR FEMENÍ AUTONÒMIC: SANT BLAS 50-40 DBC

Derrota del Sènior Femení en la seua visita a CB Sant Blas d’Alacant en una jornada que podia ser clau per a pujar posicions en la taula i acostar-nos a la part alta, l’any de la nostra estrena en la categoria Autonòmica.

Comencem sense la suficient intensitat i ho paguem car perquè les locals van adquirir en el primer quart una diferència de deu punts, que van saber després administrar al llarg del partit.

Ens costava dominar el rebot i en atac ens trobem una tancada defensa zonal els quaranta minuts del xoc, que ens va acabar creant més problemes dels deguts.

La falta de punteria des del triple i els baixos percentatges sota la seua canastra, unit a la seua pressió en la pujada de pilota que ens impedia donar ritme al joc, van ser massa obstacle perquè aconseguírem entrar definitivament en el partit, fent inútil tots els nostres intents de remuntar-lo.

No obstant això, cal felicitar les jugadores per l’esforç fet per a la disputa d’aquest partit en hora intempestiva i sense les condicions mínimes que s’han d’exigir als clubs amfitrions per a albergar partits de competició oficial.

 

 

SENIOR MASCULINO PREFERENTE: DBC 78 – 85 CB PICASSENT

Afrontábamos este complicado partido ante un rival directo en la clasificación en unas condiciones adversas debido a las bajas y el estado físico de algunos jugadores de la plantilla, que limitaban nuestra rotación de banquillo.

Sumado a la superioridad en centímetros y kilos del equipo visitante, todo hacía pensar que sería un choque bastante difícil para los chicos de Carlos Vila.

Durante el primer cuarto se cumplieron los pronósticos, y los valencianos aprovecharon las segundas oportunidades bajo tableros para poner tierra de por medio en el marcador.

Pero un segundo periodo increíble en el aspecto ofensivo por parte de los nuestros, sumando veintiocho puntos en esos diez minutos, hizo que se alcanzara el descanso con los dos equipos separados por un sólo puntos de diferencia (39-40).

En la reanudación, continuamos aguantando los intentos de escapada de los de Picassent, quienes no dejaban de aprovechar su juego interior para tratar de superarnos, llegando así al periodo definitivo con una desventaja mínima de dos puntos.

A pesar de jugar unos buenos últimos diez minutos, nuestros rivales fueron más constantes en su producción ofensiva decidiendo el partido no sin que les opusiéramos toda la resistencia posible hasta sonar la bocina final.

El equipo descansará hasta el 13 de enero, día en que se desplazará a la cancha de Burjassot, prácticamente el único equipo que navega en la zona templada de la clasificación tras las once jornadas disputadas.

 

 

SÈNIOR MASCULÍ PREFERENT: DBC 78 – 85 CB PICASSENT

Afrontàvem aquest complicat partit davant un rival directe en la classificació en unes condicions adverses a causa de les baixes i l’estat físic d’alguns jugadors de la plantilla, que limitaven la nostra rotació de banqueta.

Sumat a la superioritat en centímetres i quilos de l’equip visitant, tot feia pensar que seria un xoc bastant difícil per als xics de Carlos Vila.

Durant el primer quart es van complir els pronòstics, i els valencians van aprofitar les segones oportunitats sota taulers per a posar terra pel mig en el marcador.

Però un segon període increïble en l’aspecte ofensiu per part dels nostres, sumant vint-i-huit punts en eixos deu minuts, va fer que s’aconseguira el descans amb els dos equips separats per un només punts de diferència (39-40).

En la represa, continuem aguantant els intents d’escapada dels de Picassent, els qui no deixaven d’aprofitar el seu joc interior per a tractar de superar-nos, arribant així al període definitiu amb un desavantatge mínim de dos punts.

Malgrat jugar uns bons últims deu minuts, els nostres rivals van ser més constants en la seua producció ofensiva decidint el partit no sense que els oposàrem tota la resistència possible fins a sonar la botzina final.

L’equip descansarà fins al 13 de gener, dia en què es desplaçarà a la pista de Burjassot, pràcticament l’únic equip que navega en la zona temperada de la classificació després de les onze jornades disputades.

 

JUNIOR FEMENINO NIVEL 2: DBC 54-64 CB TAVERNES

Otro gran partido del equipo junior femenino, en esta ocasión contra el líder del grupo en la clasificación de la fase inicial de niveles.

Empezamos jugando de manera magnífica, acertadas en ataque y con buena actitud atrás, acabando arriba el primer cuarto (16-12).

Los segundos diez minutos discurrieron de manera similar, con un gran juego por nuestra parte, demostrando a las visitantes que no se lo íbamos a poner fácil. Pese a que las valencianas dieron muestra de sus capacidades, lográbamos llegar al descanso mandando en el marcador (32-28).

Tavernes inició la segunda parte en zona, costándonos de inicio atacarla. Un tiempo muerto nos sirvió para aclarar las ideas y tras acertar dos triples consecutivos nuestra confianza volvió a seguir su línea ascendente, llegando un sólo punto abajo al arranque del periodo definitivo.

En ese último tramo del partido las visitantes mostraron más equilibrio en su juego. Nuestras chicas pagaron el esfuerzo realizado y poco a poco fueron viendo como nuestras rivales se escapaban en el marcador hasta sentenciar el partido.

El equipo ha crecido durante esta primera fase y está listo para afrontar el campeonato Preferente tras las navidades donde seguro hará un excelente papel.

 

 

JÚNIOR FEMENÍ NIVELL 2: DBC 54-64 CB TAVERNES

Un altre gran partit de l’equip júnior femení, en aquesta ocasió contra el líder del grup en la classificació de la fase inicial de nivells.

Comencem jugant de manera magnífica, encertades en atac i amb bona actitud arrere, acabant a dalt el primer període (16-12).

Els segons deu minuts van discórrer de manera similar, amb un gran joc per part nostra, demostrant a les visitants que no li ho anàvem a posar fàcil. Malgrat que les valencianes van donar mostra de les seues capacitats, aconseguíem arribar al descans manant en el marcador (32-28).

Tavernes va iniciar la segona part en zona, costant-nos d’inici atacar-la. Un temps mort ens va servir per a aclarir les idees i després d’encertar dos triples consecutius la nostra confiança va tornar a seguir la seua línia ascendent, arribant un només punt a baix a l’arrancada del període definitiu.

En eixe últim tram del partit les visitants van mostrar més equilibri en el seu joc. Les nostres xiques van pagar l’esforç realitzat i a poc a poc van anar veient com les nostres rivals s’escapaven en el marcador fins a sentenciar el partit.

L’equip ha crescut durant aquesta primera fase i està llest per a afrontar el campionat Preferent després de Nadal on segur farà un excel·lent paper.

 

JUNIOR MASCULINO 1º ZONAL: CB XIRIVELLA 69-64 DBC. 

El equipo Junior Masculino 1º Zonal se quedó a las puertas de sorprender a CB Xirivella en un duelo directo entre dos equipos parejos en la clasificación.

Nos faltó cierta consistencia en los momentos en los que tuvimos oportunidad de abrir distancias para decidir el partido, especialmente en el tercer periodo.

Los locales se impusieron en el primer periodo aprovechando que no salimos todo lo concentrados que debíamos para hacer frente a sus puntos fuertes de juego (17-13).

Los parciales de los siguientes tres periodos fueron absolutamente parejos, con ambos equipos luchando al máximo para imponer su estilo de juego y superar a su rival.

Tras el descanso jugamos mejor y peleamos todos los rebotes, consiguiendo esos contraataques que tanto necesitábamos para romper la defensa valenciana.

El acierto en el lanzamiento exterior dio alas a los anfitriones. Primero para no permitir que nos escapásemos y después para conseguir la diferencia mínima con la que afrontar un competido final de partido, en los que su solidez en el rebote defensivo también terminaría siendo determinante.

Los chicos de Rubén Velázquez descansarán ahora hasta el 14 de enero, cuando recibirán la visita de CB La Marcelina de Benifaió, equipo de la parte alta de la clasificación.

 

 

JÚNIOR MASCULÍ 1r ZONAL: CB XIRIVELLA 69-64 DBC. 

L’equip Júnior Masculí 1r Zonal es va quedar a les portes de sorprendre a CB Xirivella en un duel directe entre dos equips parells en la classificació.

Ens va faltar una certa consistència en els moments en els quals vam tindre oportunitat d’obrir distàncies per a decidir el partit, especialment en el tercer període.

Els locals es van imposar en el primer període aprofitant que no eixim tot el concentrats que devíem per a fer front als seus punts forts de joc (17-13).

Els parcials dels següents tres períodes van ser absolutament parells, amb tots dos equips lluitant al màxim per a imposar el seu estil de joc i superar al seu rival.

Després del descans juguem millor i barallem tots els rebots, aconseguint eixos contraatacs que tant necessitàvem per a trencar la defensa valenciana. 

L’encert en el llançament exterior va donar ales als amfitrions. Primer per a no permetre que ens escapàrem i després per a aconseguir la diferència mínima amb la qual afrontar un competit final de partit, en els quals la seua solidesa en el rebot defensiu també acabaria sent determinant.

Els xics de Rubén Velázquez descansaran ara fins al 14 de gener, quan rebran la visita de CB La Marcelina de Benifaió, equip de la part alta de la classificació.

COLABORADORES institucionales
COLABORADORES especiales