Derrotas de DBC SUMA y DBC Senior Femenino en Alicante. // Derrotes de DBC SUMA i DBC Sènior Femení a Alacant.

SENIOR MASCULINO 1º NACIONAL: C.A MONTEMAR 75 – 62 DBC SUMA

C.A Montemar necesitó tener un excelente día desde la línea de 6,75 para llevarse un duelo importante en la carrera por entrar en las eliminatorias de ascenso a Liga EBA.

El equipo de Eduardo Clavero sabía que se desplazaba a Alicante con mucho en juego.

Su rival les había superado en Denia por tres puntos en la primera vuelta y ahora estaba sexto en la clasificación a una sola derrota de diferencia, por lo que vencerles por mayor average suponía además de sacarse la espina, dar un salto importante en la tabla.

Como siempre que estos dos equipos se enfrentan, la igualdad reinó en prácticamente todas las facetas del juego decidiéndose cada uno de los periodos por pequeños detalles.

La mayor experiencia local y la suma de hasta once triples a lo largo del partido, fueron poniendo freno a cada intento de los visitantes por sorprenderles, imponiéndose los anfitriones en cada uno de los tres primeros cuartos por mínimas diferencias.

En los diez minutos definitivos Denia Básquet echó el resto y muy cerca estuvo de conseguir acercarse a su objetivo, pero la falta de puntería en los momentos decisivos permitieron a los de casa conservar su ventaja llevándose el triunfo.

 

 

SÈNIOR MASCULÍ 1r NACIONAL: C.A MONTEMAR 75-62 DBC SUMA

C.A Montemar va necessitar tindre un excel·lent dia des de la línia de 6,75 per a emportar-se un duel important en la carrera per entrar en les eliminatòries d’ascens a Lliga EBA.

L’equip d’Eduardo Clavero sàvia que es desplaçava a Alacant amb molt en joc.

El seu rival els havia superat a Dénia per tres punts en la primera volta i ara estava sext en la classificació a una sola derrota de diferència, per la qual cosa véncer-los per major average suposava a més de traure’s l’espina, fer un salt important en la taula.

Com sempre que estos dos equips s’enfronten, la igualtat va regnar en pràcticament totes les facetes del joc decidint-se cadascun dels períodes per xicotets detalls. 

La major experiència local i la suma de fins a onze triples al llarg del partit, van anar posant fre a cada intent dels visitants per sorprendre’ls, imposant-se els amfitrions en cadascun dels tres primers quarts per mínimes diferències.

En els deu minuts definitius Dénia Bàsquet va tirar la resta i molt a prop va estar d’aconseguir acostar-se al seu objectiu, però la falta de punteria en els moments decisius van permetre als de casa conservar el seu avantatge emportant-se el triomf. 

 

 

SENIOR FEMENINO AUTONÓMICO: CABO MAR 52-41 DBC

El equipo senior femenino no pudo superar a CBF Cabo Mar en su cancha y se separa de este modo al termino de esta jornada del grupo de equipos que lucha por quedarse con la cuarta plaza de la clasificación, posición que da acceso a las eliminatorias de ascenso a 1º Nacional.

Las de Juan Luis Pérez empezaron el partido llevando la iniciativa en el marcador, aunque de manera efímera. Cinco puntos consecutivos de las locales las situaron por delante, superando a las nuestras al final del primer cuarto (15-10).

En el segundo el equipo se apoyó en su defensa para competir a su rival y consiguió rebajar su producción de puntos, aunque la falta de acierto impidió llegar al descanso por delante en el marcador (23-21).

Tras reanudarse el encuentro llegaría el momento clave del choque.

Las locales fueron las primeras en centrarse después de unos primeros minutos donde nadie se hacía dueño del juego, y aprovecharon nuestras dudas para conseguir una renta que sería al final decisiva para la suerte del compromiso (43-31).

Denia Básquet salió dispuesto en el último periodo a recuperar el terreno perdido, y por un momento pareció poder conseguirlo. Pero las anfitrionas supieron defender su ventaja, en un día con poco acierto ofensivo, y terminaron haciéndose con el triunfo.

Las dos próximas jornadas en las que se recibirá la visita de CBI Elche y se viajará a Aldaia, pueden hacer que el equipo continúe soñando con la que sería una clasificación histórica para luchar por el ascenso en el año de su regreso a la categoría autonómica.

 

 

SÈNIOR FEMENÍ AUTONÒMIC: CABO MAR 52-41 DBC

L’equip sènior femení no va poder superar a CBF Cabo Mar en la seua pista i se separa d’esta manera a l’acabament d’aquesta jornada del grup d’equips que lluita per quedar-se amb la quarta plaça de la classificació, posició que dona accés a les eliminatòries d’ascens a 1r Nacional.

Les de Juan Luis Pérez van començar el partit portant la iniciativa en el marcador encara que de manera efímera. Cinc punts consecutius de les locals les van situar per davant, superant a les nostres al final del primer quart (15-10).

En el segon l’equip es va recolzar en el seu defensa per a competir al seu rival i va aconseguir rebaixar la seua producció de punts, encara que la falta d’encert va impedir arribar al descans per davant en el marcador (23-21).

Després de reprendre’s la trobada arribaria el moment clau del xoc. 

Les locals van ser les primeres a centrar-se després d’uns primers minuts on ningú es feia amo del joc, i van aprofitar els nostres dubtes per a aconseguir una renda que seria al final decisiva per a la sort del compromís (43-31).

Dénia Bàsquet va eixir disposat en l’últim període a recuperar el terreny perdut, i per un moment va semblar poder aconseguir-lo. Però les amfitriones van saber defendre el seu avantatge, en un dia amb poc encert ofensiu, i van acabar fent-se amb el triomf. 

Les dos pròximes jornades en les quals es rebrà la visita de CBI Elx i es viatjarà a Aldaia, poden fer que l’equip continue somiant amb la que seria una classificació històrica per a lluitar per l’ascens l’any del seu retorn a la categoria autonòmica.

 

 

SENIOR MASCULINO PREFERENTE: DBC 40 – 91 GENOVÉS

Incontestable victoria de CB Genovés, líder destacado de la clasificación, en el pabellón de Joan Fuster a pesar de que Denia Básquet intentó todo aquello que entraba dentro de sus posibilidades para tratar de competir hasta el final.

Aunque los de Carlos Vila en algunos momentos del partido lograron igualar su exigencia, debieron jugar siempre en el límite y cualquier error u oportunidad desaprovechada suponía perder paulatinamente la estela de los valencianos.

Al descanso la ventaja visitante ya era de veintidós puntos, aunque el buen juego del equipo en el segundo cuarto invitaba a pensar que se podría contener la inercia de los de Genovés.

Sin embargo, a la hora de la verdad el equipo valenciano continuó jugando a un ritmo frenético, añadiendo a su repertorio ofensivo el acierto desde el perímetro cuando los de Denia trataron de pararles con variantes tácticas defensivas, rompiendo así definitivamente el encuentro.

Al equipo le restan siete jornadas de liga para tratar de conseguir la permanencia en la categoría, para lo que tendrá que jugar cada semana una final mirando de reojo lo que hacen los equipos que le preceden en la tabla.

 

 

SÈNIOR MASCULÍ PREFERENT: DBC 40 – 91 GENOVÉS

Incontestable victòria de CB Genovés, líder destacat de la classificació, en el pavelló de Joan Fuster a pesar que Dénia Bàsquet va intentar tot allò que entrava dins de les seues possibilitats per a tractar de competir fins al final.

Encara que els de Carlos Vila en alguns moments del partit van aconseguir igualar la seua exigència, degueren jugar sempre en el límit i qualsevol error o oportunitat desaprofitada suposava perdre gradualment el deixant dels valencians.

Al descans l’avantatge visitant ja era de vint-i-dos punts, encara que el bon joc de l’equip en el segon quart convidava a pensar que es podria contindre la inèrcia dels de Genovés.

No obstant això, a l’hora de la veritat l’equip valencià va continuar jugant a un ritme frenètic, afegint al seu repertori ofensiu l’encert des del perímetre quan els de Dénia van tractar de parar-los amb variants tàctiques defensives, trencant així definitivament la trobada.

A l’equip li resten set jornades de lliga per a tractar d’aconseguir la permanència en la categoria, per al que haurà de jugar cada setmana una final mirant de reüll el que fan els equips que li precedeixen en la taula.

 

 

JUNIOR MASCULINO 1º ZONAL. DBC 65 – 68 ALMUSSAFES

Al equipo Junior Masculino 1º Zonal de Denia Basquet le faltó nada para sacar adelante un competido compromiso ante Almussafes, en el que la iniciativa fue cambiando de mano constantemente sin que ningún equipo lograra adueñarse del encuentro.

Tras un equilibrado primer cuarto (14-13) en el que la norma fue el constante intercambio de canastas, los visitantes fueron más sólidos cerca de los aros y forzaron algunos errores que costaron a los de Rubén Velázquez llegar al descanso con desventaja de cinco puntos (31-36).

Sin embargo, quedaba la sensación de que los locales podían hacer más y así lo demostraron durante el tercer periodo, al ser capaces de equilibrar la lucha bajo los aros y defender mucho mejor.

A pesar del esfuerzo, los visitantes mandaban por seis puntos antes de entrar en el periodo definitivo.

En los últimos diez minutos los de Denia salieron volcados a por el triunfo y tras equilibrar el tanteo se pusieron por delante en el marcador dando la sensación de ir a conseguir llegar con ventaja al final.

Los valencianos sin embargo estuvieron muy acertados dentro del último minuto y medio y volvieron a dar la vuelta al marcador consiguiendo mantener una renta de tres puntos pese a gozar de tres lanzamientos los locales para forzar la prórroga.

Buen partido pese al resultado, que sirve al grupo para ganar en sensaciones.

Lamentar la lesión de tobillo de Javier Mallol a quien deseamos una rápida recuperación, y destacar el debut en la categoría de los Cadetes Gorka Grosman y Christian Sales que reforzaron al equipo en esta jornada.

 

 

JÚNIOR MASCULÍ 1r ZONAL. DBC 65 – 68 ALMUSSAFES

A l’equip Júnior Masculí 1r Zonal de Dénia Bàsquet li va faltar res per a tirar avant un competit compromís davant Almussafes, en el qual la iniciativa va anar canviant de mà constantment sense que cap equip aconseguira ensenyorir-se del partit.

Després d’un equilibrat primer quart (14-13) en el qual la norma va ser el constant intercanvi de canastres, els visitants van ser més sòlids prop dels cércols i van forçar alguns errors que van costar als de Rubén Velázquez arribar al descans amb desavantatge de cinc punts (31-36).

No obstant això, quedava la sensació que els locals podien fer més i així ho van demostrar durant el tercer període, en ser capaços d’equilibrar la lluita sota els cércols i defendre molt millor.

Malgrat l’esforç, els visitants manaven per sis punts abans d’entrar en el període definitiu.

En els últims deu minuts els de Dénia van eixir bolcats pel triomf i després d’equilibrar el tanteig es van posar per davant en el marcador donant la sensació d’anar a aconseguir arribar amb avantatge al final.

Els valencians, no obstant això, van estar molt encertats dins de l’últim minut i mig i van tornar a capgirar el marcador, aconseguint mantindre una renda de tres punts malgrat gaudir de tres llançaments els locals per a forçar la pròrroga.

Bon partit pese al resultat, que serveix al grup per a guanyar en sensacions.

Lamentar la lesió de turmell de Javier Mallol a qui desitgem una ràpida recuperació, i destacar el debut en la categoria dels Cadets Gorka Grosman i Christian Sales que van reforçar a l’equip en esta jornada.

 

JUNIOR MASCULINO PREFERENTE: UPB GANDÍA 65 – 72 DBC

Importante victoria del equipo Junior Masculino Preferente en su desplazamiento a Gandía, donde debía enfrentarse al líder de la clasificación.

Desde el comienzo se vio claro que los de Denia llegaban dispuestos a dar la sorpresa, y a partir de su defensa lanzaban rápidas transiciones que les permitían tomar la iniciativa y finalizar el primer cuarto arriba en el marcador (14-17).

Estaba claro que iba a llegar la reacción de los anfitriones.

En el segundo periodo tomaron con autoridad el timón del encuentro superando a los visitantes en prácticamente todas las facetas del juego, incluido el pulso bajo los tableros, donde teóricamente podían ser inferiores.

Así las cosas, el partido llegaba con ventaja local al descanso, dejando en el ambiente la sensación de que sería muy difícil encontrar la manera de superarles (39-31).

Pero los de Rubén Velázquez se guardaban lo mejor para la segunda mitad del encuentro.

Solventado el problema del rebote, todo el énfasis se puso en la correcta lectura de las situaciones, seleccionando mucho mejor los tiros y eligiendo acertadamente los pases para hacer llegar el balón donde mayor amenaza producía.

El resultado de ese buen trabajo ofensivo tuvo su contrapartida en la otra parte del campo, limitando la anotación de UPB Gandía a veintiséis puntos en los segundos veinte minutos del encuentro.

Al último periodo se llegaba con ventaja visitante de tres puntos (52-55) tras haber dado la vuelta al marcador, pero lo más importante era que el equipo transmitía una seguridad tremenda para afrontar el tramo final del choque.

Supieron adaptarse a la defensa que propusieron los de casa, dando un enorme paso adelante en cuanto a madurez y temple, aspectos sin duda claves para aprovechar la oportunidad de vencer en una cancha tan difícil, que nadie había asaltado en lo que iba de temporada.

Gran paso adelante tanto en lo deportivo como en dinámica de grupo de los juniors que siguen en línea ascendente en esta segunda vuelta de la competición.

 

 

JÚNIOR MASCULÍ PREFERENT: UPB GANDIA 65 – 72 DBC

Important victòria de l’equip Júnior Masculí Preferent en el seu desplaçament a Gandia, on havia d’enfrontar-se al líder de la classificació.

Des del començament es va veure clar que els de Dénia arribaven disposats a donar la sorpresa, i a partir del seu defensa llançaven ràpides transicions que els permetien prendre la iniciativa i finalitzar el primer quart a dalt en el marcador (14-17).

Era clar que anava a arribar la reacció dels amfitrions.

En el segon període van prendre amb autoritat el timó de la trobada superant als visitants en pràcticament totes les facetes del joc, inclòs el pols sota els taulers, on teòricament podien ser inferiors.

Així les coses, el partit arribava amb avantatge local al descans, deixant en l’ambient la sensació que seria molt difícil trobar la manera de superar-los (39-31).

Però els de Rubén Velázquez es guardaven el millor per a la segona meitat de l’encontre.

Solucionat el problema del rebot, tot l’èmfasi es va posar en la correcta lectura de les situacions, seleccionant molt millor els tirs i triant encertadament les passades per a fer arribar la pilota on major amenaça produïa.

El resultat d’eixa bona faena ofensiva va tindre la seua contrapartida en l’altra part del camp, limitant l’anotació de UPB Gandia a vint-i-sis punts en els segons vint minuts de la trobada.

A l’últim període s’arribava amb avantatge visitant de tres punts (52-55) després d’haver capgirat el marcador, però el més important era que l’equip transmetia una seguretat tremenda per a afrontar el tram final del xoc.

Van saber adaptar-se a la defensa que van proposar els de casa, fent un enorme pas avant quant a maduresa i tremp, aspectes sens dubte claus per a aprofitar l’oportunitat de véncer en una pista tan difícil, que ningú havia assaltat des de principi de temporada.

Gran pas avant tant en l’esportiu com en dinàmica de grup dels júniors que segueixen en línia ascendent en esta segona volta de la competició.

COLABORADORES institucionales
COLABORADORES especiales