Las competiciones IR tuvieron actividad en la semana fallera. // Les competicions IR van tindre activitat en la setmana fallera.

BENJAMÍN MASCULINO AUTONÓMICO: UPB GANDIA 65 – 44 DBC 14

Esta jornada nos desplazábamos a Gandía para enfrentarnos a un rival ya conocido por los enfrentamientos vividos previamente durante el curso, cuyo último precedente fue una exigua derrota por tres puntos en Joan Fuster en la primera vuelta de esta segunda fase.

Teniendo en cuenta las dos buenas actuaciones de los chicos en las dos últimas jornadas, nos desplazamos con mucha ilusión queriendo seguir en la misma línea y porque no pelear por el triunfo.

Aguantamos muy bien en la primera parte donde la igualdad fue la nota predominante, llegando al descanso con el marcador empatado (31-31).

Sería al comienzo de la segunda parte cuando Gandía aumentó su presión defensiva sobre el jugador con balón, y la verdad que no supimos adaptarnos perdiendo muchas posesiones que nos costaron encajar un parcial de 11-03 en el cuarto periodo, que pesó luego mucho para la resolución del encuentro.

Salimos en el quinto dispuestos a reaccionar subiendo también nuestra defensa, pero por contra nos salió mal el planteamiento ya que nos rompieron muy bien la presión dejando prácticamente decidido el partido.

No bajamos los brazos y el último periodo volvió a ser competido, si bien no tuvimos opción de volver a entrar en partido, limitándonos a contener el resultado y salir al menos reforzados de la cancha.

 

 

BENJAMÍ MASCULÍ AUTONÒMIC: UPB GANDIA 65 – 44 DBC 14

Esta jornada ens desplaçàvem a Gandia per a enfrontar-nos a un rival ja conegut pels enfrontaments viscuts prèviament durant el curs, l’últim precedent del qual va ser una minsa derrota per tres punts en Joan Fuster en la primera volta d’esta segona fase.

Tenint en compte les dues bones actuacions dels xics en les dues últimes jornades, ens desplacem amb molta il·lusió volent seguir en la mateixa línia i perquè no barallar pel triomf.

Aguantem molt bé en la primera part on la igualtat va ser la nota predominant, arribant al descans amb el marcador empatat (31-31).

Seria al començament de la segona part quan Gandia va augmentar la seua pressió defensiva sobre el jugador amb pilota, i la veritat que no vam saber adaptar-nos perdent moltes possessions que ens van costar encaixar un parcial d’11-03 en el quart període, que va pesar després molt per a la resolució de la trobada.

Eixim en el quint disposats a reaccionar pujant també la nostra defensa, però, per contra, ens va eixir malament el plantejament, ja que ens van trencar molt bé la pressió deixant pràcticament decidit el partit.

No abaixem els braços i l’últim període va tornar a ser competit, si bé no vam tindre opció de tornar a entrar en partit, limitant-nos a contindre el resultat i eixir almenys reforçats de la pista.

ALEVÍN FEMENINO 1º ZONAL: DBC 13. 33-50 TERRALFAS

Las chicas de 2013 plantaron cara en un buen y disputado encuentro a Terralfas. Sólo su mayor acierto de cara a canasta hizo que la balanza se terminara decantando de su lado.

En el inicio de partido no salimos lo suficientemente activas y lo pagamos concediendo contraataques y tiros liberados que las chicas de Alfas aprovecharon para tomar ventaja.

En el segundo mejoramos muchísimo, luchando por cada balón y defendiendo con más eficacia, siendo capaces de imponernos en el parcial por un punto de ventaja.

Pero antes del descanso las visitantes volvieron a superarnos marchándose esta vez hasta los veinte puntos de diferencia que ponían muy cuesta arriba las cosas para las nuestras.

Sin embargo, las chicas de Mónica Sebastian y Carlos Vila mostraron su mejor cara tras el descanso y comenzaron a recortar las diferencias apoyadas en una buena defensa y en la mejor lectura de las ventajas en ataque que hizo que subieran sus porcentajes.

Poco a poco la diferencia quedó reducida a diez puntos, lo que hizo que las nuestras se lanzaran en los dos últimos periodos a intentar dar la vuelta al tanteo.

El acierto en los triples de las visitantes logró mantenerles a salvo haciendo imposible que alcanzáramos el objetivo.

Dar las gracias a Natalia España, jugadora benjamín que nos ayudó en este encuentro, y a las jugadoras Lucía Cortés y Aleixandra Nicolás, que una vez más estuvieron presentes ante las bajas que sufríamos para este partido.

 

 

 

ALEVÍ FEMENÍ 1r ZONAL: DBC 13. 33-50 TERRALFAS

Les xiques de 2013 van plantar cara en un bon i disputat encontre a Terralfas. Només el seu major encert de cara a canastra va fer que la balança s’acabara decantant del seu costat.

En l’inici de partit no eixim prou actives i el paguem concedint contraatacs i tirs alliberats que les d’Alfas van aprofitar per a prendre avantatge.

En el segon millorem moltíssim, lluitant per cada pilota i defenent amb més eficàcia, sent capaces d’imposar-nos en el parcial per un punt d’avantatge.

Però abans del descans les visitants van tornar a superar-nos marxant-se esta vegada fins als vint punts de diferència que posaven molt costa amunt les coses per a les nostres.

No obstant això, les xiques de Mónica Sebastian i Carlos Vila van mostrar la seua millor cara després del descans i van començar a retallar les diferències recolzades en una bona defensa i en la millor lectura dels avantatges en atac que va fer que pujaren els seus percentatges.

A poc a poc la diferència va quedar reduïda a deu punts, la qual cosa va fer que les nostres es llançaren en els dos últims períodes a intentar donar la volta al tanteig.

L’encert en els triples de les visitants va aconseguir mantindre’ls fora de perill fent impossible que aconseguírem l’objectiu.

Donar les gràcies a Natalia España, jugadora benjamí que ens va ajudar en este partit, i a les jugadores Lucía Cortés i Aleixandra Nicolás, que una vegada més van ser presents davant les baixes que patíem per a este partit.

 

INFANTIL FEMENINO 2º ZONAL: DBC 11. 59 – 22 TERRALFAS

Cómoda victoria de nuestras jugadoras del infantil de 2011 contra un combativo Terralfas que no dejó de presentar batalla durante todo el encuentro.

El equipo de Juan Luis Pérez empezó muy concentrado para tratar de evitar verse sorprendido por las visitantes. El buen trabajo defensivo y la velocidad de los contraataques iba haciendo que sumaran puntos y lograran separarse de las visitantes en el marcador.

En el cuarto periodo llegó una cierta desconexión que frenó la escapada local, aunque la ventaja al descanso seguía siendo tranquilizadora (32-14).

En la segunda parte el equipo volvió a ponerse las pilas y con una gran defensa sobre sus jugadoras más importantes siguieron sin darles opciones, ampliando las diferencias para lograr una nueva victoria en esta segunda fase de la competición.

El equipo llega al momento decisivo de esta segunda fase. Sólo las primeras clasificadas de cada uno de los nueve grupos y las siete mejores segundas entrarán en las eliminatorias por el título.

Los enfrentamientos a domicilio en Benissa y Pedreguer en las próximas semanas, equipos que ocupan las dos primeras plazas del grupo, serán una gran oportunidad para ellas de seguir compitiendo y soñar con acceder a esos cruces.

 

 

INFANTIL FEMENÍ 2n ZONAL: DBC 11. 59 – 22 TERRALFAS

Còmoda victòria de les nostres jugadores de l’infantil de 2011 contra un combatiu Terralfas que no va deixar de presentar batalla durant tota la trobada.

L’equip de Juan Luis Pérez va començar molt concentrat per a tractar d’evitar veure’s sorprés per les visitants. La bona faena defensiva i la velocitat dels contraatacs anava fent que sumaren punts i aconseguiren separar-se de les visitants en el marcador.

En el quart període va arribar una certa desconnexió que va frenar l’escapada local, encara que l’avantatge al descans continuava sent tranquil·litzadora (32-14).

En la segona part l’equip va tornar a posar-se les piles i amb una gran defensa sobre les seues jugadores més importants van seguir sense donar-los opcions, ampliant les diferències per a aconseguir una nova victòria en esta segona fase de la competició.

L’equip arriba al moment decisiu d’esta segona fase. Només les primeres classificades de cadascun dels nou grups i les set millors segones entraran en les eliminatòries pel títol.

Els enfrontaments a domicili a Benissa i Pedreguer en les pròximes setmanes, equips que ocupen les dues primeres places del grup, seran una gran oportunitat per a elles de continuar competint i somiar d’accedir a eixos encreuaments.

 

INFANTIL FEMENINO PREFERENTE: CD PAIDOS –  DBC 10

El cuarto enfrentamiento del curso entre estos dos equipos volvió a resolverse con victoria para Denia Basquet, que tuvo que trabajar una vez más pleno de concentración para superar a su rival.

Por acuerdo entre ambos conjuntos el partido se disputó en el pabellón de Joan Fuster, que volvió a contar con un gran ambiente en las gradas para dar apoyo a las jugadoras de los dos bandos.

Las chicas de Xavi Díaz llegaban al minuto quince del encuentro dominando por sólo dos puntos a su rival. El dominio del rebote y la velocidad de los contraataques les proporcionaron en el cuarto periodo un parcial favorable que elevaba su renta al descanso hasta los diez puntos de ventaja (22-32).

Las locales lograron mantener la diferencia en el tanteo en los primeros cinco minutos de la reanudación, pero en el sexto y séptimo periodos su resistencia llegó al límite viendo como Denia Basquet conseguía romper definitivamente el encuentro alejándose cada vez más hasta que sonó la bocina final.

 

 

INFANTIL FEMENÍ PREFERENT: CD PAIDOS 42-77 DBC 10

El quart enfrontament del curs entre estos dos equips va tornar a resoldre’s amb victòria per a Dénia Bàsquet, que va haver de treballar una vegada més ple de concentració per a superar al seu rival.

Per acord entre tots dos conjunts el partit es va disputar en el pavelló de Joan Fuster, que va tornar a comptar amb un gran ambient en les graderies per a donar suport a les jugadores dels dos bàndols.

Les xiques de Xavi Díaz arribaven al minut quinze de la trobada dominant per només dos punts al seu rival. El domini del rebot i la velocitat dels contraatacs els van proporcionar en el quart període un parcial favorable que elevava la seua renda al descans fins als deu punts d’avantatge (22-32).

Les locals van aconseguir mantindre la diferència en el tanteig en els primers cinc minuts de la represa, però en el sext i sèptim períodes la seua resistència va arribar al límit veient com Dénia Bàsquet aconseguia trencar definitivament l’encontre allunyant-se cada vegada més fins que va sonar la botzina final.

INFANTIL FEMENINO PREFERENTE: DBC 10 56-16 CABO MAR

Las chicas de la generación 2010 volvían a jugar de nuevo en la instalación deportiva de Joan Fuster un día después de su enfrentamiento contra CD Paidos, esta vez ante Cabo Mar de Alicante.

El equipo partía para este enfrentamiento con numerosas bajas y contó con el refuerzo de las hermanas Paula y Helena Saubá, jugadoras de 2011 de la escuela que hicieron un excelente encuentro. Agradecer igualmente a nuestras rivales el cambio de hora solicitado para poder de este modo contar con su concurso.

El partido era importante pues llegamos a la recta final de la competición a la que le restarán tras esta jornada cinco encuentros por disputar.

Los dos primeros de cada uno de los tres grupos y los dos mejores terceros clasificados accederán a las eliminatorias finales por el título de la categoría y ascenso a Nivel 1 autonómico para el curso próximo.

La igualdad en los tres grupos es máxima y cualquier detalle puede ser importante para decidir la clasificación de cualquiera de los equipos.

Por eso las de Xavi Diaz salieron dispuestas a resolver el compromiso lo antes posible y alejar de ese modo cualquier duda que pudiera permitir a las alicantinas dar la sorpresa en su visita a Denia.

El resultado al descanso (31-07), dejaba claro que las jugadoras habían entendido lo que estaba en juego. En la segunda parte fueron capaces de mantener el mismo tono serio en ambas partes del campo, para terminar decidiendo el partido en el séptimo periodo al cerrar el marcador.

Montemar-San Blas, Adesavi y DBC 10 seguirán manteniendo su pulso en las jornadas que le restan al Campeonato Preferente para decidir el orden en el que quedarán clasificados, siendo importante para quien finalmente sea tercero acumular el menor número de derrotas ganando de ese modo opciones para acceder a los deseados cruces por el título.

 

 

INFANTIL FEMENÍ PREFERENT: DBC 10 56-16 CABO MAR

Les xiques de la generació 2010 tornaven a jugar de nou en la instal·lació esportiva de Joan Fuster un dia després del seu enfrontament contra CD Paidos, esta vegada davant Cabo Mar d’Alacant. 

L’equip partia per a este enfrontament amb nombroses baixes i va comptar amb el reforç de les germanes Paula i Helena Saubá, jugadores de 2011 de l’escola que van fer una excel·lent trobada. Agrair igualment a les nostres rivals el canvi d’hora sol·licitat per a poder d’esta manera comptar amb el seu concurs.

El partit era important perquè arribem a la recta final de la competició a la qual li restaran després d’esta jornada cinc encontres per disputar.

Els dos primers de cadascun dels tres grups i els dos millors tercers classificats accediran a les eliminatòries finals pel títol de la categoria i ascens a Nivell 1 autonòmic per al curs pròxim.

La igualtat en els tres grups és màxima i qualsevol detall pot ser important per a decidir la classificació de qualsevol dels equips.

Per això les de Xavi Diaz van eixir disposades a resoldre el compromís al més prompte possible i allunyar d’eixe mode qualsevol dubte que poguera permetre a les alacantines donar la sorpresa en la seua visita a Dénia.

El resultat al descans (31-07), deixava clar que les jugadores havien entés el que estava en joc. En la segona part van ser capaces de mantindre el mateix to seriós en totes dues parts del camp, per a acabar decidint el partit en el sèptim període en tancar el marcador.

Montemar-Sant Blas, Adesavi i DBC 10 continuaran mantenint el seu pols en les jornades que li resten al Campionat Preferent per a decidir l’orde en el qual quedaran classificats, sent important per a qui finalment siga tercer acumular el menor nombre de derrotes guanyant d’eixe mode opcions per a accedir als desitjats creus pel títol.

 

 

INFANTIL MASCULINO 1º ZONAL. CB PEGO 64-75 DBC10. 

Difícil desplazamiento para nuestros chicos de 2010 para enfrentarse a CB Pego, un equipo superior físicamente que tenía en juego mantenerse en la cabeza de la clasificación.

Dos equipos de cada uno de los seis grupos de la categoría, y los cuatro mejores terceros clasificados de entre todos ellos, accederán al término de esta fase a la primera eliminatoria por el título del Campeonato 1º Zonal establecida en las bases de competición.

A esta décima jornada Denia llegaba primer clasificado invicto, siendo el equipo de Moixent segundo con una derrota, mientras CB Pego ocupaba la tercera plaza, habiendo cedido en dos encuentros. De ahí que para los anfitriones el partido supusiera un momento determinante dentro del calendario.

El encuentro comenzó con un ritmo alto por parte de los dos equipos. Las rápidas transiciones marcaban que tanto uno como otro quisieran mandar en el marcador, pero al final del primer cuarto el resultado señalaba un empate que lo dejaba como al principio.

La toma de buenas decisiones por parte de Denia Basquet le llevaron a superar a los locales en los tres periodos siguientes, siempre por un estrecho margen, llegando al descanso con un favorable 27 a 36.

El momento clave del choque llegaría en el quinto periodo. Siendo muy intensos en defensa pusieron en aprietos al equipo local, consiguiendo un gran parcial favorable que encarrilaba el partido (33-53).

En los quince minutos restantes los locales echaron el resto para tratar de remontar. Aunque nos superaron en los tres periodos que restaban fuimos capaces de ir sumando los puntos suficientes como para no tener que sufrir en la recta final del choque, consiguiendo una importante victoria.

 

 

INFANTIL MASCULÍ 1r ZONAL. CB PEGO 64-75 DBC10.

Difícil desplaçament per als nostres xics de 2010 per a enfrontar-se a CB Pego, un equip superior físicament que tenia en joc mantindre’s al cap de la classificació.

Dos equips de cadascun dels sis grups de la categoria, i els quatre millors tercers classificats d’entre tots ells, accediran al final d’esta fase a la primera eliminatòria pel títol del Campionat 1r Zonal establida en les bases de competició.

A esta desena jornada Dénia arribava primer classificat invicte, sent l’equip de Moixent segon amb una derrota, mentre CB Pego ocupava la tercera plaça, havent cedit en dos encontres. D’aquí ve que per als amfitrions el partit suposara un moment determinant dins del calendari.

El partit va començar amb un ritme alt per part dels dos equips. Les ràpides transicions marcaven que tant l’un com l’altre volgueren manar en el marcador, però al final del primer quart el resultat assenyalava un empat que el deixava com al principi.

La presa de bones decisions per part de Dénia Bàsquet li van portar a superar als locals en els tres períodes següents, sempre per un estret marge, arribant al descans amb un favorable 27 a 36.

El moment clau del xoc arribaria en el quint període. Sent molt intensos en defensa van posar en destrets a l’equip local, aconseguint un gran parcial favorable que encarrilava el partit (33-53).

En els quinze minuts restants els locals van tirar la resta per a tractar de remuntar. Encara que ens van superar en els tres períodes que restaven vam ser capaços d’anar sumant els punts suficients per a no haver de patir en la recta final del xoc, aconseguint una important victòria.

 

CADETE FEMENINO 2º ZONAL: DBC 09. 43 – 39 EEM PEDREGUER 

Nueva victoria de las cadetes de 2009 en un partido que se jugó entre semana para recuperar la jornada anterior. Nos visitaba el equipo de Pedreguer, segundo clasificado del grupo, que sabíamos nos pondría las cosas difíciles por lo mucho que había en juego.

Los dos mejores clasificados de cada uno de los siete grupos de la categoría, y los dos mejores terceros accederán a la eliminatoria de octavos de final por el título del Campeonato 2º Zonal.

A esta jornada DBC 09 llegaba como líder del grupo con una sola derrota, ocupando EEM Pedreguer la segunda plaza con dos partidos perdidos.

Fue una partido muy espeso, jugado con mucha presión por parte de las jugadoras de los dos equipos, en el que se abusó mucho del bote, se concedieron pocos contraataques y bajo los aros se libró una intensa e igualada batalla.

A pesar de esto, las locales dominaron en el marcador durante los primeros 30 minutos, llevándonos los parciales de los tres primeros periodos, para entrar en el último con doce puntos de ventaja (39-27).

Las visitantes subieron su intensidad en busca de la remontada y empezaron a acercarse en el marcador. Afortunadamente en los últimos compases del partido las chicas de Ferrán García acertaron en la canasta contraria asegurando un triunfo que certifica su primera posición en la clasificación y las acerca a las eliminatorias por el título.

 

 

CADET FEMENÍ 2n ZONAL: DBC 09. 43 – 39 EEM PEDREGUER

Nova victòria de les cadets de 2009 en un partit que es va jugar entre setmana per a recuperar la jornada anterior. Ens visitava l’equip de Pedreguer, segon classificat del grup, que sabíem ens posaria les coses difícils pel molt que estava en joc.

Els dos millors classificats de cadascun dels set grups de la categoria, i els dos millors tercers accediran a l’eliminatòria d’octaus de final pel títol del Campionat 2n Zonal.

A esta jornada DBC 09 arribava com a líder del grup amb una sola derrota, ocupant EEM Pedreguer la segona plaça amb dos partits perduts.

Va ser un partit molt espés, jugat amb molta pressió per part de les jugadores dels dos equips, en el qual es va abusar molt del bot, es van concedir pocs contraatacs i sota els cércols es va lliurar una intensa i igualada batalla.

Malgrat això, les locals van dominar en el marcador durant els primers 30 minuts, portant-nos els parcials dels tres primers períodes, per a entrar en l’últim amb dotze punts d’avantatge (39-27).

Les visitants van pujar la seua intensitat a la recerca de la remuntada i van començar a acostar-se en el marcador. Afortunadament en els últims compassos del partit les xiques de Ferrán García van encertar en la canastra contrària assegurant un triomf que certifica la seua primera posició en la classificació i les acosta a les eliminatòries pel títol.

 

CADETE MASCULINO 2º ZONAL: CD PAIDOS 26 – 65 DBC 09

Desplazamiento de nuestros chicos de 2009 a la pista de Paidos para disputar un partido que a priori podía parecer sencillo mirando la clasificación, pero que costó esfuerzo sacar adelante.

Desde un inicio el equipo local planteó una defensa en zona que nos permitía efectuar lanzamientos desde el tiro exterior. Gracias al buen acierto que teníamos desde la línea de tres nos fuimos marchando en el marcador.

Cuando flojeó un tanto el acierto exterior, los de Pascual Miralles recurrieron a otras formas de anotar. Empezaron a buscar hacer daño con el juego interior, y subieron su nivel defensivo para lanzar transiciones rápidas que permitían seguir sumando puntos.

Los primeros clasificados de cada uno de los diez grupos de la categoría, así como los mejores seis segundos, accederán a la primera de las eliminatorias por el título del Campeonato 2º Zonal señaladas en las bases de competición.

Tras esta victoria DBC 09 seguirá una semana más como líder invicto del grupo.

Sólo CB Pego, que visitará Denia en la penúltima jornada, resiste tras ellos con una derrota en las diez encuentros disputados, por lo que cada partido de los cuatro que le restan a esta fase serán determinantes para conseguir el pase a los cruces por el campeonato.

 

 

CADET MASCULÍ 2n ZONAL: CD PAIDOS 26 – 65 DBC 09

Desplaçament dels nostres xics de 2009 a la pista de CD Paidos per a disputar un partit que a priori podia semblar senzill mirant la classificació, però que va costar esforç tirar avant. 

Des d’un inici l’equip local va plantejar una defensa en zona que ens permetia efectuar llançaments des del tir exterior. Gràcies al bon encert que teníem des de la línia de tres ens vam anar marxant en el marcador. 

Quan va fluixejar una miqueta l’encert exterior, els de Pascual Miralles van recórrer a altres maneres d’anotar. Van començar a buscar fer mal amb el joc interior, i van pujar el seu nivell defensiu per a llançar transicions ràpides que permetien continuar sumant punts.

Els primers classificats de cadascun dels deu grups de la categoria, així com els millors sis segons, accediran a la primera de les eliminatòries pel títol del Campionat 2n Zonal assenyalades en les bases de competició.

Després d’esta victòria DBC 09 seguirà una setmana més com a líder invicte del grup. 

Només CB Pego, que visitarà Dénia en la penúltima jornada, resisteix després d’ells amb una derrota en les deu jornades disputats, per la qual cosa cada partit dels quatre que li resten a esta fase seran determinants per a aconseguir el passe als encreuaments pel campionat.

COLABORADORES institucionales
COLABORADORES especiales