Gran victoria de DBC SUMA 1º Nacional y derrota in extremis del Senior Femenino. // Gran victòria de DBC SUMA 1r Nacional i derrota in extremis del Sènior Femení.

SENIOR MASCULINO 1º NACIONAL: DBC SUMA 74-52 NB ALCOI

Denia Basquet SUMA confirmó su buen momento de juego derrotando con holgura a NB Alcoi, equipo que llegaba a esta jornada veintidós de liga como colíder de la clasificación.

El guion del primer periodo fue, sin embargo, el previsible atendiendo a la distancia de ambos conjuntos en la clasificación.

Los alcoyanos, con gran acierto exterior, impusieron su fortaleza bajo los tableros para comenzar dominando, y llegaron a amenazar con marcharse en el marcador (12-21).

Los de Eduardo Clavero encajaron bien el golpe y entendieron que el camino para entrar en el partido era seguir defendiendo con la misma intensidad, centrándose en ordenar su ataque.

Con un excelente trabajo en el segundo cuarto, los porcentajes empezaron a subir rápidamente dando el encuentro un giro de 180 grados, que culminó con un triple sobre la bocina que ponía a los de Denia por primera vez por delante en el marcador (32-30).

Faltaba ver si NB Alcoi sería capaz de imponer de nuevo su juego, o si Denia Basquet mantendría su excelente tono y el pulso se alargaría durante la segunda mitad.

Pero lo anfitriones no dieron pie a la duda y desde el arranque del tercer periodo demostraron que querían más.

En una brillante segunda parte fueron abriendo brecha en el marcador sin dar opción alguna a los visitantes, que se vieron desbordados, costándoles mucho llegar al aro y sin encontrar soluciones con los cambios defensivos que plantearon para frenar a los de casa.

Gran partido de Denia Basquet que se mostró muy sólido en ambas partes del campo, con un grupo de jugadores muy unido que comparte  la idea y el modo de seguir adelante en esta dura competición nacional.

Tras el descanso por las fiestas de Pascua el equipo entrará en la recta final de la liga regular, donde buscará rematar su clasificación matemática para los cruces de ascenso y seguirá trabajando para  afrontarlos de la mejor manera posible.

 

 

SÈNIOR MASCULÍ 1r NACIONAL: DBC SUMA 74-52 NB ALCOI

Dénia Bàsquet SUMA va confirmar el seu bon moment de joc derrotant amb folgança a NB Alcoi, equip que arribava a aquesta jornada vint-i-dos de lliga com colíder de la classificació.

El guió del primer període va ser, no obstant això, el previsible atesa la distància de tots dos conjunts en la classificació.

Els alcoians, amb gran encert exterior, van imposar la seua fortalesa sota els taulers per a començar dominant, i van arribar a amenaçar de marxar-se en el marcador (12-21).

Els d’Eduardo Clavero van encaixar bé el colp i van entendre que el camí per a entrar en el partit era continuar defenent amb la mateixa intensitat, centrant-se a ordenar el seu atac.

Amb un excel·lent treball en el segon quart, els percentatges van començar a pujar ràpidament donant l’encontre un gir de 180 graus, que va culminar amb un triple sobre la botzina que posava als de Dénia per primera vegada per davant en el marcador (32-30).

Faltava veure si NB Alcoi seria capaç d’imposar de nou el seu joc, o si Dénia Bàsquet mantindria el seu excel·lent to i el pols s’allargaria durant la segona meitat.

Però els amfitrions no van donar peu al dubte i des de l’arrancada del tercer període van demostrar que en volien més.

En una brillant segona part van anar obrint bretxa en el marcador sense donar cap opció als visitants, que es van veure desbordats, costant-los molt arribar al cèrcol i sense trobar solucions amb els canvis defensius que van plantejar per a frenar als de casa.

Gran partit de Dénia Bàsquet que es va mostrar molt sòlid en totes dues parts del camp, amb un grup de jugadors molt unit que comparteix la idea i el mode de continuar avant en aquesta dura competició nacional.

Després del descans per les festes de Pasqua l’equip entrarà en la recta final de la lliga regular, on buscarà rematar la seua classificació matemàtica per als encreuaments d’ascens i continuarà treballant per a afrontar-los de la millor manera possible.

 

 

SENIOR FEMENINO AUTONÓMICO: DBC 57-61 SAN BLAS

Intenso y vibrante partido del senior femenino que se terminó decidiendo a favor de las visitantes en el último minuto y medio de juego, tras ir estas por debajo en el marcador durante la mayor parte del encuentro.

La tensión e intensidad del encuentro se notó desde los primeros minutos, con ambos equipos muy agresivos en defensa buscando una victoria que les permitiera seguir en la lucha por los cruces de ascenso a Nacional.

Las locales se llevaron el primer cuarto gracias a su acierto desde el triple (19-16).

En el segundo todo seguía igual, cada posesión era una lucha sin tregua. San Blas aprovechó su superior altura para hacer daño bajo los tableros, encontrando por ese camino primero el modo de no verse superadas para a la postre acabar consiguiendo llevarse el partido.

El resultado al descanso daba a las de Juan Luis Pérez una mínima ventaja (30-29) que se amplió en la reanudación hasta un máximo de cinco puntos cuando las visitantes propusieron una zona que supieron romper con acierto desde el perímetro.

Las alicantinas cargaron de nuevo su juego en las jugadoras interiores y lograron dejar en tablas el parcial del tercer periodo, llegando el partido a sus últimos diez minutos abierto para que cualquiera de los dos contendientes se lo acabara llevando.

La estrategia visitante acabó dando frutos. Sumando puntos bajo aro y dominando el rebote terminaron superando a las locales en un duro último minuto y medio en el que se vaciaron por evitar caer derrotadas.

Sólo cabe aplaudir la actitud y juego mostrados, que aún sin premio fue magnífica en el último partido del curso en casa para nuestras seniors.

Queda despedir como merece la temporada en la cancha de Tavernes, tras el parón de Semana Santa.

En el año de su debut en la categoría las chicas de Denia Basquet han demostrado tener el nivel para competir contra cualquiera y seguro seguirán creciendo para lograr los objetivos que se propongan en el futuro.

 

 

SÈNIOR FEMENÍ AUTONÒMIC: DBC 57-61 SANT BLAS

Intens i vibrant partit del sènior femení que es va acabar decidint a favor de les visitants en l’últim minut i mig de joc, després d’anar aquestes per davall en el marcador durant la major part de la trobada.

La tensió i intensitat del partit es va notar des dels primers minuts, amb tots dos equips molt agressius en defensa buscant una victòria que els permetrà seguir en la lluita pels encreuaments d’ascens a Nacional.

Les locals es van emportar el primer quart gràcies al seu encert des del triple (19-16).

En el segon tot continuava igual, cada possessió era una lluita sense treva. Sant Blas va aprofitar la seua superior altura per a fer mal sota els taulers, trobant per eixe camí primer el mode de no veure’s superades per a fet i fet acabar aconseguint emportar-se el partit.

El resultat al descans donava a les de Juan Luis Pérez un mínim avantatge (30-29) que es va ampliar en la represa fins a un màxim de cinc punts quan les visitants van proposar una zona que van saber trencar amb encert des del perímetre.

Les alacantines van carregar de nou el seu joc en les jugadores interiors i van aconseguir deixar en taules el parcial del tercer període, arribant el partit als seus últims deu minuts obert perquè qualsevol dels dos contendents li ho acabarà portant.

L’estratègia visitant va acabar donant fruits. Sumant punts sota cèrcol i dominant el rebot van acabar superant a les locals en un duro últim minut i mig en el qual es van buidar per evitar caure derrotades.

Només cal aplaudir l’actitud i joc mostrats, que encara sense premi va ser magnífica en l’últim partit del curs a casa per a les nostres sèniors.

Queda acomiadar com mereix la temporada en la pista de Tavernes, després de l’aturada de Setmana Santa.

L’any del seu debut en la categoria les xiques de Dénia Bàsquet han demostrat tindre el nivell per a competir contra qualsevol i segur continuaran creixent per a aconseguir els objectius que es proposen en el futur.

 

 

SENIOR MASCULINO PREFERENTE: CSA CARCAIXENT 48 – 47 DBC

Tras la ajustada derrota de la semana anterior en Joan Fuster, el equipo Senior Masculino Preferente debía desplazarse a Carcaixent para enfrentarse a un rival que presumía de la mejor racha de victorias de la competición, con siete triunfos enlazados en sus últimos enfrentamientos.

Los de Carlos Vila no parecieron preocuparse demasiado por ese balance positivo de los locales y salieron lanzados en defensa y en ataque superando a los valencianos al finalizar el primer periodo (10-20) gracias a la verticalidad en ataque, las rápidas transiciones y una buena defensa.

Los locales apretaron en defensa forzándonos muchas pérdidas de balón que unidas a su mejora en el juego ofensivo hicieron que el encuentro llegara empatado al descanso (29-29).

Durante la segunda parte se mantuvo la igualdad, primando la intensidad defensiva por parte de los dos contendientes. Los locales sin embargo, consiguieron llegar al último periodo con una ventaja mínima de tres puntos.

El cuarto periodo se desenvolvió en la misma tónica de igualdad hasta que CSA Carcaixent rompió el empate con un tiro libre a falta de escasos segundos que les ponía un punto por delante.

Denia Basquet dispuso de la última posesión y con una acción muy enlazada llegó a hacer un lanzamiento liberado que desgraciadamente no entró.

Grandísimo esfuerzo y magnífico encuentro por parte de todos los jugadores disponibles, que vieron con tristeza como por segunda semana consecutiva se les escapaba una victoria importante para haber mantenido opciones de luchar por la permanencia.

 

 

SÈNIOR MASCULÍ PREFERENT: CSA CARCAIXENT 48 – 47 DBC

Després de l’ajustada derrota de la setmana anterior en Joan Fuster, l’equip Sènior Masculí Preferent havia de desplaçar-se a Carcaixent per a enfrontar-se a un rival que presumia de la millor ratxa de victòries de la competició, amb set triomfs enllaçats en els seus últims enfrontaments.

Els de Carlos Vila no van semblar preocupar-se massa per eixe balanç positiu dels locals i van eixir llançats en defensa i en atac superant als valencians en finalitzar el primer període (10-20) gràcies a la verticalitat en atac, les ràpides transicions i una bona defensa.

Els locals van estrènyer en defensa forçant-nos moltes pèrdues de pilota que unides a la seua millora en el joc ofensiu van fer que la trobada arribara empatat al descans (29-29).

Durant la segona part es va mantindre la igualtat, prevalent la intensitat defensiva per part dels dos contendents. Els locals, no obstant això, van aconseguir arribar a l’últim període amb un avantatge mínim de tres punts.

El quart període es va desembolicar en la mateixa tònica d’igualtat fins que CSA Carcaixent va trencar l’empat amb un tir lliure mancant escassos segons que els posava un punt per davant.

Dénia Bàsquet va disposar de l’última possessió i amb una acció molt enllaçada va arribar a fer un llançament alliberat que desgraciadament no va entrar.

Grandíssim esforç i magnífic partit per part de tots els jugadors disponibles, que van veure amb tristesa com per segona setmana consecutiva se’ls escapava una victòria important per a haver mantingut opcions de lluitar per la permanència.

 

 

JUNIOR FEMENINO PREFERENTE: TAVERNES 57-37 DBC

Gran partido del equipo Junior en la pista de Tavernes de la Valldigna  que afrontamos con muy pocos efectivos.

Las jugadoras de Juan Luis Pérez empezaron el encuentro con las ideas claras para dosificar esfuerzos, hacer ataques largos y buscar un ritmo lento de juego que les ayudara a competir ante un rival potente.

En la  primera parte la idea les funcionó a la perfección, con buena selección de  tiros y corriendo sólo cuando había ventaja clara.

Tavernes no encontraba la fórmula para hacerles daño en ataque, situación que aprovecharon para por momentos dominar, aunque al descanso llegaron seis puntos por detrás en el marcador (28-22).

La decoración no cambió demasiado en el tercer periodo ya que la igualdad siguió estando presente, consiguiendo las locales únicamente incrementar su ventaja en dos puntos a la conclusión del cuarto.

Sería en el último cuando la pérdida de balones fruto del cansancio y la carga de faltas pasaría factura a las visitantes, lo que aprovecharon las anfitrionas para romper un partido que se le estaba resistiendo más de lo esperado.

Felicitar la actitud y buen juego a las jugadoras que una vez más demostraron saber crecerse ante la adversidad.

 

 

JÚNIOR FEMENÍ PREFERENT: TAVERNES 57-37 DBC

Gran partit de l’equip Júnior en la pista de Tavernes de la Valldigna que afrontem amb molt pocs efectius.

Les jugadores de Juan Luis Pérez van començar el partit amb les idees clares per a dosificar esforços, fer atacs llargs i buscar un ritme lent de joc que els ajudara a competir davant un rival potent.

En la primera part la idea els va funcionar a la perfecció, amb bona selecció de tirs i corrent només quan hi havia avantatge clar.

Tavernes no trobava la fórmula per a fer-los mal en atac, situació que van aprofitar per moments dominar, encara que al descans van arribar sis punts per darrere en el marcador (28-22).

La decoració no va canviar massa en el tercer període, ja que la igualtat va continuar sent present, aconseguint les locals únicament incrementar el seu avantatge en dos punts a la conclusió del quart.

Seria en l’últim quan la pèrdua de pilotes fruit del cansament i la càrrega de faltes passaria factura a les visitants, la qual cosa van aprofitar les amfitriones per a trencar un partit que se li estava resistint més de l’esperat.

Felicitar l’actitud i bon joc a les jugadores que una vegada més van demostrar saber créixer-se davant l’adversitat.

 

 

JUNIOR MASCULINO PREFERENTE. CB TEIXERETA 66-69 DBC.

Complicada y dura victoria de Denia Basquet en una pista donde no valió solamente con estar a la altura del partido, ya que los locales reaccionaron y lo pusieron todo para impedir que se distanciaran en el momento clave.

Tras un gran esfuerzo y excelente trabajo de los de Rubén Velázquez a lo largo del encuentro, Teixereta dio un último golpe sobre la mesa que les puso contra las cuerdas a falta de pocos segundos para la conclusión.

Fue clave el trabajo realizado sobre todo en el primer y tercer periodos, donde los visitantes consiguieron cimentar su ventaja gracias a dos buenos parciales de 13-21 y un 13-18 respectivamente.

El partido fue igual de duro que el de ida en la primera vuelta en Denia.

Quedó claro que quien dominara el rebote iba a tener muchas opciones, ya que el ambos equipos buscaban la velocidad en las transiciones. El segundo aspecto sería la intensidad defensiva en la que ambos contendientes lo pusieron todo a lo largo del partido.

Con once puntos de ventaja arrancaban los de Denia el último periodo, que resultaría el más reñido de todos con los locales convencidos de poder superarles.

Los visitantes tuvieron el suficiente temple y madurez para capear los peores momentos, pero no pudieron contener la fuerza y velocidad de los de Ibi que fueron poco a poco comprimiendo el marcador hasta llegar a los últimos compases con opciones de culminar la remontada.

La buena selección de opciones ofensivas a falta de pocos minutos acabó permitiendo conseguir una gran victoria que les lleva a un balance de 5-1 en esta segunda vuelta de la competición que les acerca a las primeras plazas del grupo.

 

 

JÚNIOR MASCULÍ PREFERENT. CB TEIXERETA 66-69 DBC.

Complicada i dura victòria de Dénia Bàsquet en una pista on no va valdre solament amb estar a l’altura del partit, ja que els locals van reaccionar i ho van posar tot per a impedir que es distanciaren en el moment clau.

Després d’un gran esforç i excel·lent treball dels de Rubén Velázquez al llarg de la trobada, Teixereta va donar un últim colp sobre la taula que els va posar contra les cordes mancant pocs segons per a la conclusió.

Va ser clau el treball fet sobretot en el primer i tercer període, on els visitants van aconseguir consolidar el seu avantatge gràcies a dos bons parcials de 13-21 i un 13-18 respectivament.

El partit va ser igual de duro que el d’anada en la primera volta a Dénia.

Va quedar clar que qui dominara el rebot anava a tindre moltes opcions, ja que el tots dos equips buscaven la velocitat en les transicions. El segon aspecte seria la intensitat defensiva en la qual tots dos contendents ho van posar tot al llarg del partit.

Amb onze punts d’avantatge arrancaven els de Dénia l’últim període, que resultaria el més renyit de tots amb els locals convençuts de poder superar-los.

Els visitants van tindre prou tremp i maduresa per a capejar els pitjors moments, però no van poder contindre la força i velocitat dels d’Ibi que van ser a poc a poc comprimint el marcador fins a arribar als últims compassos amb opcions de culminar la remuntada.

La bona selecció d’opcions ofensives mancant pocs minuts va acabar permetent aconseguir una gran victòria que els porta a un balanç de 5-1 en aquesta segona volta de la competició que els acosta a les primeres places del grup.

COLABORADORES institucionales
COLABORADORES especiales